استفاده از زردآلو تهران مفید برای کم خونی

مقدار بالای ویتامین C و همچنین پتاسیم و فیبر غذایی موجود در زردآلو تهران به سلامت قلب و عروق کمک می کند.

زردآلو خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی مانند تصلب شرایین، حملات قلبی و سکته را کاهش می دهد زیرا سرشار از آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین C و لیکوپن است.

پتاسیم فشار خون را کنترل می کند و کلسترول بد (LDL) را کاهش می دهد، بنابراین خطر حمله قلبی را به حداقل می رساند و سلامت قلب را بهبود می بخشد.

فیبر غذایی کلسترول اضافی را از پوشش رگ ها و سرخرگ ها می خراشند، در نتیجه آنها را پاک می کنند و فشار روی قلب را کاهش می دهند.

زردآلو (خوبانی) درمان کم خونی: آهن و مس فراوان موجود در زردآلو به تشکیل هموگلوبین کمک می کند و در نتیجه به درمان کم خونی کمک می کند.

کم خونی چیزی جز کمبود آهن در بدن نیست و می تواند منجر به ضعف، خستگی ، سبکی سر، مشکلات گوارشی و اختلال در عملکرد متابولیک عمومی شود.

هر دوی این مواد معدنی موجود در زردآلو، آن را به ابزاری عالی برای افزایش متابولیسم و ​​حفظ عملکرد صحیح بدن تبدیل می کند.

زردآلو آسم را برطرف می کند: زردآلو به دلیل دارا بودن اسانس دارای خواص خلط آور و محرک خاصی است. می تواند به کاهش فشار و استرس بر روی ریه ها و سیستم تنفسی کمک کند و در نتیجه از حملات آسم ، سل و برونشیت جلوگیری کند.

فواید زردآلو برای چشم: مصرف زردآلو برای سلامت چشم ما بسیار مفید است. زردآلو سرشار از ویتامین A است که به رتینول نیز معروف است.

مصرف زردآلو به تقویت اعصاب بینایی چشم کمک می کند و همچنین از دژنراسیون ماکولا جلوگیری می کند.

همچنین خطر ابتلا به یک بیماری عمده مرتبط با چشم به نام Neovascular ARMD را کاهش می دهد – یک دژنراسیون ماکولا مرتبط با سن که باعث از دست دادن بینایی در طول سال ها می شود.

ویتامین A با کاروتن و لوتئین موجود در زرالو برای مبتلایان به رتینیت پیگمانتوزا نیز مفید است.

میوه های غنی از کلسیم برای سلامت استخوان ها: زردآلو دارای مقادیر قابل توجهی از تمام مواد معدنی لازم برای رشد استخوان مانند کلسیم ، فسفر، منگنز، آهن و مس است.

کمبود کلسیم منجر به اختلالی در استخوان ها به نام پوکی استخوان با تراکم و استحکام استخوان کم می شود.

جذب، توزیع و دفع کلسیم در بدن ما توسط پتاسیم کنترل می شود. بنابراین، خوردن زردآلو به حفظ سلامت استخوان ها کمک می کند و از مشکلات مربوط به استخوان جلوگیری می کند.