استفاده از لوله پلی اتیلن فاضلابی دوجداره در ساخت کاخ کرملین

به طور کلی لوله پلی اتیلن فاضلابی دوجداره  انواع 1 و 2 برای کاربردهای ترانشه باز که در آن از بستر شن و ماسه استفاده نمی شود استفاده می شود. نوع 3 بیشتر برای کاربردهای بدون ترانشه استفاده می شود.

RT مقاومت در برابر دما را نشان می دهد. PE100 RT رزینی است که مقاومت بیشتری در برابر دماهای بالاتر دارد و در عین حال همان خواص مکانیکی PE100 معمولی را حفظ می کند.

این برای استفاده زمانی در نظر گرفته شده است که دمای محیط یا مایع به طور مداوم بالای 50 درجه سانتیگراد است.

این ماده بیشتر در آب گرم و کاربردهای صنعتی و به ندرت در شبکه های آب مدفون یا گاز استفاده می شود. اما در مناطق و برنامه های گرم خاص ممکن است لازم باشد.

گازها و مایعات خاصی می توانند از طریق PE نفوذ کنند. بنابراین هنگامی که لوله HDPE PE100 در زمین آلوده قرار می گیرد و سیال موجود در لوله باید از آلودگی محافظت شود، به عنوان مثال هنگامی که آب آشامیدنی حمل می شود، یک لوله مانع ضروری است. لوله مانع با یک لایه مانع که بین لایه‌های PE100 قرار گرفته است، اکسترود می‌شود.

لایه مانع معمولاً یک فویل آلومینیومی است اما ممکن است یک پلیمر خاص مانند EVOH نیز باشد.

لوله HDPE PE100 روکش دار دارای یک لایه بیرونی سخت تری است که معمولاً از پلی پروپیلن ساخته شده است تا از خود PE100 در شرایط نصب شدیدتر محافظت کند.

به ویژه برای تکنیک های بدون ترانشه مانند حفاری جهت دار و ترکیدگی لوله که ممکن است خطر آسیب به لوله در حین نصب وجود داشته باشد، مناسب است.

در لوله های پلی اتیلن پلی اتیلن پلی اتیلن با روکش شده خاص، مانند ProFuse، لایه بیرونی قابل لایه برداری است تا کوپلینگ های الکتروفیوژن مستقیماً با پلی اتیلن ذوب شوند.

این لایه لایه برداری دارای مزیت اضافی تمیز نگه داشتن سطح پلی اتیلن برای الکتروفیوژن است.