استفاده از گوجه فرنگی امروز یزد در ترمیم دیوار چین

گوجه فرنگی امروز یزد ممکن است از قلب محافظت کند: لیکوپن موجود در گوجه فرنگی می تواند از اکسیداسیون لیپیدهای سرم جلوگیری کند، بنابراین اثر محافظتی در برابر بیماری های قلبی عروقی دارد.

مصرف منظم گوجه فرنگی یا آب گوجه فرنگی می تواند سطح کلسترول LDL و تری گلیسیرید را در خون کاهش دهد، طبق مجله بریتانیایی تغذیه.

این لیپیدها می توانند مقصر اصلی بیماری های قلبی عروقی باشند و ممکن است منجر به رسوب چربی در رگ های خونی شوند.

ممکن است بینایی را بهبود بخشد: ویتامین A موجود در گوجه فرنگی می تواند به بهبود بینایی و جلوگیری از شب کوری و دژنراسیون ماکولا کمک کند.

ویتامین A یک آنتی اکسیدان قوی است که می تواند از بتاکاروتن اضافی در بدن ایجاد شود. بسیاری از مشکلات بینایی ممکن است به دلیل اثرات منفی رادیکال های آزاد رخ دهد و بنابراین ویتامین A به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی می تواند به پیشگیری از آنها کمک کند.

گوجه فرنگی ممکن است با جلوگیری از مشکلات گوارشی سیستم گوارش را سالم نگه دارد.

علاوه بر این، ممکن است مقدار زیادی فیبر داشته باشند که می تواند روده ها را حجیم کند و علائم یبوست را کاهش دهد.

مقدار سالم فیبر می تواند به تحریک حرکت پریستالتیک در عضلات صاف گوارشی کمک کند و ممکن است شیره های معده و گوارشی را آزاد کند.

این می تواند حرکات روده شما را تنظیم کند، در نتیجه سلامت کلی گوارش شما را بهبود می بخشد و به محافظت در برابر مشکلات سلامتی کمک می کند.

ممکن است فشار خون را کاهش دهد: مصرف مکرر گوجه فرنگی می تواند خطر ابتلا به فشار خون بالا را کاهش دهد که به عنوان فشار خون بالا نیز شناخته می شود.

این می تواند تا حدی به دلیل سطوح چشمگیر پتاسیم موجود در گوجه فرنگی باشد. پتاسیم یک گشادکننده عروق است، به این معنی که ممکن است تنش رگ‌های خونی و شریان‌ها را کاهش دهد، در نتیجه می‌تواند گردش خون را افزایش دهد و با کاهش فشار خون بالا، فشار روی قلب را کاهش دهد.