زنی با دادن یک شیشه نخود کرمانشاه امروز به کودکی زندگی او را متحول کرد

نخود کرمانشاه امروز که به نخود صدفی و نخود باغی نیز معروف است رایج ترین نوع نخود فرنگی است. نخودهای باغی دارای غلاف های سبز استوانه ای صاف و گوشتی هستند که منحنی و چاق هستند.

از آنجایی که غلاف آنها سفت و فیبری است، قابل هضم نیست و این نوع نخود باید پوسته پوسته شود.

آنها حاوی دانه های چاق، گرد و با طعم شیرین هستند. آنها بسیار مغذی و خوشمزه هستند. با این حال، آنها به پوسته زیادی نیاز دارند، بنابراین بسیاری از مردم ترجیح می دهند نخودهای پوست کنده و یخ زده باغی را از بازار تهیه کنند، که ممکن است به اندازه نخودهای تازه پوست کنده شده خوشمزه نباشد.

نخود باغی ارقام زیادی دارد: این نوع نخود در هر بوته غلاف های زیادی تولید می کند. درون هر غلاف به طور متوسط 7 نخود وجود دارد. طعم ملایم شیرینی دارد و 60 روز دیگر آماده می شود.

این نوع نخود تقریباً بدون برگ است و دارای تاک های بسیار سخت و رشته ای است که به هم می چسبند. این گیاه حدود دو فوت ارتفاع دارد و غلاف نخود را با میانگین 8 نخود تولید می کند.

این رقم در بین توده ها بسیار محبوب است زیرا رقم بسیار مقاومی است. نخود فرنگی واندو می تواند هوای گرم تا سرد را به راحتی تحمل کند. دارای غلاف های سبز تیره هستند که 7 تا 8 نخود متوسط تولید می کند که در 70 روز آماده می شود.

همانطور که از نام آن پیداست، این نخود با غلاف 3 و نیم اینچی حاوی 8 تا 9 نخود بسیار شیرین است. در 75 روز آماده می شود و یکی از خوشمزه ترین انواع نخود باغی به شمار می رود.

طول این نخودها حدود 4 اینچ است. آنها دارای 8 تا 9 نخود سبز تیره و بسیار چاق هستند. طعم نسبتاً شیرینی دارند.

این رقم شامل غلاف های هلالی شکل به طول 3 ½ اینچ است که 8 تا 9 نخود سبز نرم و متوسط تولید می کند. این رقم تولید کننده بسیار پرباری بوده و در برابر هوای خشک و گرم مقاوم بوده و در 65 روز آماده می شود.

غلاف نخود لینکلن حاوی 7-8 نخود بزرگ و نرم است. این نخودها طعم شیرینی دارند، در برابر حرارت مقاوم هستند، خوب یخ می زنند و می توانند در عرض 70 روز آماده شوند.