زیتون درجه یک طارم قاتل خاموش شناخته شد

فواید درخت زیتون و زیتون درجه یک طارم : زیتون و روغن زیتون بسیار خوش طعم هستند و نقش مهمی در رژیم غذایی مدیترانه ای دارند، زیرا برای سلامتی شما نیز بسیار مفید هستند. ارزش آنها از دوران باستان به خوبی شناخته شده بود.

در واقع، بقراط، پزشک یونانی، معروف به “پدر پزشکی” به خوبی از خواص درمانی آنها آگاه بود.

فواید سلامتی قابل توجه برای قلب: زیتون و روغن زیتون سرشار از چربی های تک غیراشباع هستند. چربی های تک غیر اشباع به اصطلاح چربی های سالم هستند.

اسید اولئیک برای قلب بسیار مفید است و از آن در برابر تعدادی از بیماری ها مانند بیماری های قلبی عروقی و دیابت محافظت می کند. خوردن چربی های تک غیراشباع به کاهش فشار خون، مهار اکسیداسیون LDL، کلسترول بد و بهبود عملکرد رگ های خونی کمک می کند.

پیشگیری از سکته مغزی: خوردن زیتون و روغن زیتون به جلوگیری از لخته شدن خون کمک می کند که می تواند باعث انفارکتوس میوکارد یا ترومبوز وریدی شود.

مطالعات مختلف نشان می دهد افرادی که زیتون و روغن زیتون را در رژیم غذایی خود قرار می دهند، در معرض خطر بسیار کمتری برای سکته مغزی هستند که در کنار بیماری های قلبی، یکی از علل اصلی مرگ و میر در کشورهای توسعه یافته است.

زیتون

کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع دوم: هم مطالعات مشاهده ای و هم بالینی نشان داده اند که به عنوان بخشی از رژیم غذایی مدیترانه ای، زیتون و روغن زیتون ممکن است خطر ابتلا به دیابت نوع دوم را تا 40 درصد کاهش دهد.

4. محتوای آنتی اکسیدانی بالا: اسید اولئیک، اولئوکانتال و آنتی اکسیدان های موجود در زیتون و روغن زیتون دارای خواص ضد التهابی قوی هستند، از سلول ها در برابر تومورهای خوش خیم یا بدخیم محافظت می کنند و خطر ابتلا به بیماری های مزمن را کاهش می دهند.

آنها سرشار از پلی فنول ها هستند، یک ماده شیمیایی طبیعی که استرس اکسیداتیو در مغز را کاهش می دهد. در عین حال، سطح گلوتاتیون را که برای عملکرد مغز و سایر عملکردهای بدن انسان ضروری است، افزایش می دهند.

علاوه بر این، خوردن یک وعده زیتون در روز حافظه را تا 25 درصد بهبود می بخشد.

زیتون و روغن زیتون اثرات بیماری های دژنراتیو مانند آلزایمر را کاهش می دهد. محققان دانشگاه لوئیزیانا با گنجاندن روغن زیتون یونانی در رژیم غذایی خود توانستند پیشرفت آلزایمر را در حیوانات آزمایشگاهی متوقف کنند.