سرکه گل یخ قزوین بخورید تا دچار اضافه وزن نشوید

سرکه گل یخ قزوین یک نگهدارنده مواد غذایی است. مطالعات نشان می دهد که باکتری هایی مانند E. coli را از رشد و فاسد شدن غذا جلوگیری می کند.

اگر به دنبال راهی طبیعی برای حفظ مواد غذایی خود هستید، سرکه سیب می تواند به شما کمک کند.

گزارش‌های حکایتی همچنین حاکی از آن است که سرکه سیب رقیق شده می‌تواند به درمان آکنه کمک کند، اما به نظر نمی‌رسد که هیچ تحقیق قوی برای تأیید این موضوع وجود نداشته باشد.

ماده اصلی موجود در سرکه – اسید استیک – می تواند باکتری های مضر را از بین ببرد یا از تکثیر آنها جلوگیری کند. سابقه استفاده به عنوان ضدعفونی کننده و نگهدارنده طبیعی دارد.

ممکن است به کاهش سطح قند خون و مدیریت دیابت کمک کند: تا به امروز، یکی از متقاعد کننده ترین کاربردهای سرکه کمک به درمان دیابت نوع 2 است.

دیابت نوع 2 با سطوح بالای قند خون ناشی از مقاومت به انسولین یا ناتوانی در تولید انسولین مشخص می شود.

با این حال، افراد بدون دیابت نیز می توانند از حفظ سطح قند خون خود در محدوده طبیعی سود ببرند، زیرا برخی از محققان معتقدند که سطح قند خون بالا عامل اصلی پیری و بیماری های مزمن مختلف است.

موثرترین و سالم ترین راه برای تنظیم سطح قند خون، اجتناب از کربوهیدرات های تصفیه شده و قند است، اما سرکه سیب نیز ممکن است اثر مفیدی داشته باشد.

تحقیقات نشان می دهد که سرکه مزایای زیر را برای سطح قند خون و انسولین دارد:

یک مطالعه کوچک نشان می دهد که سرکه ممکن است حساسیت به انسولین را 19 تا 34 درصد در طول یک وعده غذایی پر کربوهیدرات بهبود بخشد و قند خون و پاسخ انسولین را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

در یک مطالعه کوچک روی 5 فرد سالم، سرکه پس از خوردن 50 گرم نان سفید، قند خون را 31.4 درصد کاهش داد.

یک مطالعه کوچک در افراد مبتلا به دیابت گزارش داد که مصرف 2 قاشق غذاخوری سرکه سیب قبل از خواب، قند خون ناشتا را تا 4 درصد در صبح روز بعد کاهش داد.

مطالعات متعدد دیگری در انسان نشان می‌دهد که سرکه می‌تواند عملکرد انسولین را بهبود بخشد و سطح قند خون را بعد از غذا کاهش دهد.
مراکز ملی سلامت تکمیلی و یکپارچه (NCCIH) می گوید که بسیار مهم است که مردم درمان پزشکی را با محصولات بهداشتی اثبات نشده جایگزین نکنند.