فرش ابریشم قم در غار علی صدر موجب آتش سوزی شد

بیش از 20 سال پیش، دویل بلوس، که اکنون یک مدیر بازاریابی است پنج دلیل را فهرست کرد که چرا فرش هایی نظیر فرش ابریشم قم می تواند برای یک تسهیلات، خواه مسکونی یا تجاری مفید باشد.

امروزه «منافع فرش» او همچنان ارزشمند است. اگر واقعیت داشته باشد، Bloss پنج مزیت دیگر فرش را اضافه کرده است که احتمالاً 20 سال آینده به همان اندازه ارزشمند خواهند بود.

در زیر 10 مزیت فرش بلوس برای خانه یا محل کار آمده است:

ظاهر: فرش با استفاده از رنگ، طرح و ارتفاع پرز به دکوراسیون می افزاید. فرش می تواند تصویر مورد نظر شما را در خانه یا محل کار شما ایجاد کند.

سبک: با صدها الگو، برش و رنگ، به معنای واقعی کلمه هزاران امکان برای “تحقق” بیانیه سبک وجود دارد.

عایق بندی:فرش می تواند به صرفه جویی در مصرف انرژی کمک کند زیرا نقش مهمی در عایق کاری محیط داخلی دارد. فرش کف ها را عایق می کند زیرا احساس روانی گرما را ایجاد می کند.

احساس: سعی کنید جلوی شومینه روی یک سطح سخت بچرخید. فرش روی پاها احساس خوبی، نرمی و راحتی دارد. همچنین حس «نرم‌تری» به خانه می‌دهد.

آکوستیک: چندین مطالعه نشان می‌دهد که فرش‌ها صدا را جذب می‌کنند و فرش‌های دارای بالشتک این توانایی را بیشتر می‌کنند.

ایمنی: همیشه، تصادفات ناشی از لغزش و سقوط در کف‌های سطح سخت اتفاق می‌افتد، نه در کف‌های فرش شده.

صرفه جویی در هزینه: طبق IICRC، فرش معمولاً در طول زمان نسبت به کفپوش سطح سخت برای خرید، تمیز کردن و نگهداری هزینه کمتری دارد.

نگهداری آسان تر: نظافت و نگهداری موکت نسبت به کفپوش های سطح سخت کار کمتری دارد و به همین دلیل و همانطور که گفته شد هزینه نگهداری کمتری نیز دارد.

پایدار: فناوری‌های جدیدی معرفی شده‌اند که به فرش قدیمی اجازه می‌دهد تا به فرش جدید یا محصولات دیگر بازیافت شود.

بر اساس مطالعه یک تولیدکننده، از 121 میلیون پوند فرش فرسوده جمع آوری شده، 85 درصد به فرش جدید بازیافت شد و نیاز به تهیه مواد اولیه را از بین برد.

در سال 2003 موسسه بازرسی گواهینامه تمیز کردن و ترمیم نشان داد که به طور سالانه، کف‌های سطح سخت دو و نیم برابر بیشتر از فرش به زمان تمیز کردن نیاز دارند و لوازم تمیز کردن برای کف‌های وینیل حدود هفت برابر گران‌تر از کفپوش‌های موکت‌شده است.