فرمولاسیون ژل آلوئه ورا

پیشنهاد شد که فرمولاسیون ژل صورت آلوئه ورا با غلظت‌های بالاتر (0.25 درصد وزنی و 0.5 درصد وزنی بر وزنی) احتمالاً با استفاده از یک مکانیسم مرطوب کننده رطوبت پوست را بهبود می بخشد. مکانیسم مرطوب کننده به این معنی است که ژل آلوئه با جذب آب از درم زیر و با کمک به نگه داشتن این آب در لایه شاخی عمل می کند.

همانطور که در یک مطالعه in vivo که توسط دیویس و همکاران بر روی گوش موش انجام شد، آلوئه با تولید الیاف کلاژن و الاستین که باعث الاستیسیته شدن پوست و ایجاد چین و چروک کمتر می شود، دارای اثر ضد پیری عالی است.

یکی از دلایل اصلی این امر در توانایی منحصر به فرد گیاه برای افزایش تولید سلول های فیبروبلاست انسانی بین شش تا هشت برابر سریعتر از تولید سلولی طبیعی است.

سلول های فیبروبلاست در درم پوست یافت می شوند و مسئول ساخت کلاژن هستند، پروتئین پشتیبان پوست که پوست را محکم، انعطاف پذیر و جوان نگه می دارد. مشخص شد که ژل آلوئه ورا خوراکی نه تنها ساختار سلول های فیبروبلاست را بهبود می بخشد، بلکه روند تولید کلاژن را نیز تسریع می کند.

این دارو مسیر سیکلواکسیژناز را مهار می کند و پروستاگلاندین E2 را کاهش می دهد. اخیراً، ترکیب ضد التهابی جدید به نام C-glucosyl chromone از عصاره ژل جدا شده است.

علاوه بر این، پپتیداز برادی کیناز از آلوئه جدا شد و نشان داد که برادی کینین را تجزیه می کند، یک ماده التهابی که باعث درد می شود.

فعالیت ژل داخلی ژل الوئه ورا خالص در برابر باکتری های گرم مثبت و گرم منفی با چندین روش مختلف نشان داده شده است. استرپتوکوک پیوژنز و استرپتوکوکوس فکالیس دو میکروارگانیسمی هستند که توسط ژل آلوئه ورا مهار شده اند.

گزارش شده است که ژل آلوئه ورا خارجی ضد باکتری سودوموناس آئروژینوزا بود در حالی که آسمانان از چسبیدن آن به سلول های اپیتلیال ریه انسان در کشت تک لایه جلوگیری می کرد.

  • منابع:
    1. Aloe vera: An Ancient Herb for Modern Dentistry—A Literature Review
  • تبلیغات: 
    1. کشف شیرآلات دوره سلجوقیان!
    2. می توانید با مسیر درست پولدار شوید
    3. با مصرف چیپس میوه آرامش داشته باشید
    4. پشت پرده ناپدید شدن 38 تن نارنگی از انبار بهنمیر چه بود؟