قابلمه چدن مارک سرانزوی که در موزه نانجینگ چین رویت شد

برخی از افراد مراقبت از قابلمه چدن مارک سرانزو را دشوار می دانند، بنابراین راه حل ساده من در اینجا است. پس از آماده شدن غذا، به سادگی سرو کنید و ظرف را خالی کنید. در حالی که تابه هنوز داغ است (و احتمالاً آن را با دستکش داغ از دسته گرفته اید) تابه را به سینک ببرید و زیر آب جاری داغ، تکه های غذا را با کاردک فلزی خود بتراشید.

تابه را روی اجاق برگردانید تا خشک شود، با دستمال کاغذی آغشته به کمی روغن پاک کنید و از غذایتان لذت ببرید. (این جمله آخر نحوه نگهداری چاشنی روی ماهیتابه چدنی است. اگر ماهیتابه را خشک نکنید و کمی روغن اضافه کنید، تابه زنگ می زند.)

روش فوق به معنای واقعی کلمه 30 ثانیه طول می کشد و من را از تمیز کردن ماهیتابه و آسیب رساندن به چاشنی نجات می دهد. اگر تنبل باشم و تابه را کثیف بگذارم، مشکلی نیست.

من کار بالا را انجام می دهم (شستشو، خشک، با روغن پاک می کنم) و ظرف را روی اجاق گاز به مدت 5 دقیقه روی حرارت کم می گذارم تا ادویه آن بازگردد. Lodge همچنین یک آموزش عالی در مورد مراقبت از چدن دارد.

غذا را با آهن تقویت می کند: داشتن ماهیتابه ای که واقعاً غذای شما را تقویت می کند، چگونه به نظر می رسد؟

در حالی که به خوبی پذیرفته شده است که چدن باعث افزایش محتوای آهن در غذا می شود، منابع کمی واقعاً این تغییر را کمیت می کنند، که همیشه باعث می شد این سوال را بپرسم که آیا این یک داستان همسران قدیمی است یا خیر.

در یک مطالعه کمتر شناخته شده در سال 1965، محققان میزان آهن 7 غذای پخته شده در چدن یا شیشه را اندازه گرفتند.

غذاهای اسیدی و غذاهایی که برای مدت طولانی تری پخته می شوند، بیشترین آهن را در خود دارند.