قیسی آفتابی مصرف کنید تا دچار سرگیجه های عصبی نشوید

زردآلو (Prunus armeniaca) میوه هسته دار است که به قیسی آفتابی نیز معروف است، گرد و زرد، آنها شبیه یک نسخه کوچکتر از هلو هستند، اما طعم ترش آلوهای بنفش را دارند.

آنها بسیار مغذی هستند و فواید بسیاری برای سلامتی مانند بهبود هضم و سلامت چشم دارند، در اینجا 9 مورد از مزایای سلامتی و تغذیه ای قیسی آفتابی آورده شده است.

بسیار مغذی و کم کالری: قیسی آفتابی بسیار مغذی است و حاوی بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی ضروری است.

فقط 2 قیسی آفتابی تازه (70 گرم) فراهم می کند (1 منبع معتبر):

کالری: 34
کربوهیدرات: 8 گرم
پروتئین: 1 گرم
چربی: 0.27 گرم
فیبر: 1.5 گرم
ویتامین A: 8 درصد از ارزش روزانه (DV)
ویتامین C: 8 درصد از DV
ویتامین E: 4٪ از DV
پتاسیم: 4٪ از DV
علاوه بر این، این میوه منبع مناسبی از بتا کاروتن، لوتئین و زآگزانتین است که همگی آنتی‌اکسیدان‌های قوی هستند که به مبارزه با رادیکال‌های آزاد در بدن شما کمک می‌کنند.

بهتر است قیسی آفتابی را کامل و بدون پوست میل کنید، زیرا پوست دارای مقادیر زیادی فیبر و مواد مغذی است. حتما سنگ را دور بریزید، زیرا غیرقابل خوردن است.

قیسی آفتابی کالری و چربی کمی دارد و همچنین منبع عالی ویتامین های A و C است.
تبلیغات

آنتی اکسیدان بالایی دارد: قیسی آفتابی منبع عالی بسیاری از آنتی اکسیدان ها از جمله بتا کاروتن و ویتامین های A، C و E است.

علاوه بر این، آن‌ها سرشار از گروهی از آنتی‌اکسیدان‌های پلی فنل به نام فلاونوئیدها هستند که نشان داده شده است در برابر بیماری‌ها از جمله دیابت و بیماری‌های قلبی محافظت می‌کنند.

فلاونوئیدهای اصلی قیسی آفتابی عبارتند از اسیدهای کلروژنیک، کاتچین ها و کورستین.

این ترکیبات برای خنثی کردن رادیکال های آزاد، که ترکیبات مضری هستند که به سلول های شما آسیب می رسانند و باعث استرس اکسیداتیو می شوند، کار می کنند.

استرس اکسیداتیو با چاقی و بسیاری از بیماری‌های مزمن مانند بیماری‌های قلبی مرتبط است.

در یک مطالعه روی 2375 نفر، محققان یک سیستم امتیازدهی برای اندازه گیری تغییرات در سطوح نشانگرهای التهابی ایجاد کردند.

آنها دریافتند که مصرف بالای فلاونوئید و آنتوسیانین به ترتیب با 42% و 73% نمره التهاب کمتر مرتبط است. مصرف بالای فلاونوئید نیز با 56 درصد نمره استرس اکسیداتیو کمتر مرتبط بود.