ماسه سنگ های چند لایه در امتداد صفحات بستر

سنگ‌های پرچم ماسه‌سنگ‌های چند لایه هستند که در امتداد صفحات بستر برای تولید دال‌هایی با ضخامت یکنواخت تا ۷۰ میلی‌متر تقسیم می‌شوند. آنها عمدتاً در جزایر شمالی، کیثنس و آنگوس برای استفاده به عنوان  سنگ ساختمانی شیراز فرش یا دال های سقف استخراج شده اند.
بسیاری از معادن سنگ در مرکز اسکاتلند هم ماسه سنگ با لایه نازک را برای روسازی و هم بسترهای ضخیم تر را برای خاکستر یا قلوه سنگ تهیه می کردند. به عنوان مثال، معدن Hailes برای تولید ماسه سنگ چند لایه که به طور گسترده در ادینبورگ برای پله ها، فرودها و سنگ فرش استفاده می شد، مورد توجه قرار گرفت.
از قسمت های دیگر معدن سنگ مناسب برای قلوه سنگ کاری در دیوارها به دست می آید.
فری استون یک ماسه سنگ عظیم با لایه متوسط ​​تا ضخیم است که هیچ لایه لایه داخلی در آن مشخص نیست و می توان آن را به راحتی در همه جهات کار کرد. از نظر تاریخی به این  سنگ گرانیت نهبندان بادوام اغلب به عنوان “راک جگر” یاد می شد.
اغلب، اما نه لزوما، سنگ ظاهری یکنواخت دارد. بهترین سنگ تراورتن کرمی بدون لایه از کریگلیت، ادینبورگ به عنوان “صخره جگر” توصیف شد. با این حال، ماسه سنگی سخت بود که کندن و پوشاندن آن دشوار بود. در قرن نوزدهم، معماران زحمت زیادی کشیدند، نه تنها به دقت ماسه‌سنگ‌هایی با ضخامت و دوام بستر متفاوت را مشخص کردند
بلکه به نحوه استفاده از آن‌ها نیز توجه داشتند. این با مشخصات دقیق ثبت شده در دفتر دقیقه کارگردان برای ساخت آکادمی ادینبورگ هندرسون رو، نمونه‌ای است.
کل سنگ روبل از معدن کریگلیت یا هیلز تهیه خواهد شد. پله های رواق و کل فرود در داخل رواق… و سایر پله ها و فرودها با بهترین سنگ چینی الیگودرز کریگلیت اجرا می شود… آتشدان شومینه ها و طبقات لابی های ورودی کوچک با داندی یا آربروث انجام می شود.
سنگفرش، کل آسفالت کاری (پرتیکو، ستون ها، قالب گیری ها، پایه و غیره) در جبهه اصلی و برگشت های شرقی و غربی با بهترین سنگ جگر از معدن Collalo اجرا خواهد شد. جبهه های باقی مانده با بهترین سنگ جگر از سنگ معدن دنی یا ردهال انجام می شود.
  • منابع:
    1. Building stones of Edinburgh: geological characteristics of building stones
  • تبلیغات: 
    1. بیماری نادری که با استفاده ی تیغ برای شما پیش خواهد آمد!
    2. مرجع خرید زغال سنگ صادراتی
    3. تاریخچه هنری فرش اروپا
    4. معرفی گیاهان دارویی جوان کننده بدن!