مقنعه مدل داری که موجب خفگی زنی شد

موقعیت مقنعه مدل دار به عنوان یک عادت جدید در اسلام  به کانون توجه زنان جوانی که در دانشگاه‌های اسلامی و همچنین سازمان Wadah Islamiyah (WI) مرتبط با تفاسیر سلفی از اسلام، از جمله دکترین اسلام‌گرایی بود، تبدیل شد.

در دوران معاصر، سلفی گری با مکاتب فکری پیوند خورده است که به دنبال پاکسازی آموزه های ارائه شده توسط پیامبر و تفاسیر تحت اللفظی قرآن هستند و آنها را از آنچه بدعت (نوآوری های خارج از عرف سنتی مسلمانان) تلقی می شود، جدا می کند.

خرافات)، یا syirik(شرک). WI یک سازمان جامعه اسلامی است که منشا آن در سولاوسی جنوبی است و یکی از اولین سازمان های سلفی در اندونزی است که در 18 ژوئن 1988 با نام Yayasan Fathul Muin (YFM) تأسیس شد.

چند دانشجوی دختر مسلمان که از این سازمان پیروی می‌کنند، تصمیم گرفته‌اند از ماسک دست بردارند و به پوشیدن کادر (پوشش صورت اسلامی) روی آورند.

آنها استدلال می کنند که این جهان نشان دهنده دارالبلا است، جایی که انسان ها در آن آزمایش می شوند.

آزمایش ها در زندگی گاهی به شکل لذت ظاهر می شوند، در حالی که برخی دیگر به صورت مصیبت ظاهر می شوند.

این در سوره انبیاء [21] 35 آمده است که می فرماید: «هر نفسی طعم مرگ را خواهد چشید. و ما شما را با بدی و نیکی آزمایش می‌کنیم. و به سوی ما بازگردانده می شوید.»

برای واداه اسلامیه، حکم به حجاب (حجاب) و کدر در قرآن در سوره احزاب [33] آیه 59 آمده است: «ای پیامبر، به زنان و دخترانت و زنان مؤمنان بگو که بر خود نازل کنند.

بخشی از لباسهای بیرونی آنها. این مناسب تر است که شناخته شوند و مورد سوء استفاده قرار نگیرند. و خداوند همواره آمرزنده و مهربان است.»

می توان گفت تأثیر وادا اسلامیه در تغییر عادات و شخصیت زنان مسلمان کاملاً موفق است. آنها دیدگاه اخلاقی مرتبط با «پسا ماتریالیسم» یا بازگشت به جنبه های فیزیکی و بدنی را به عنوان مهم ترین جنبه های معنوی و متافیزیکی ترویج می کنند.

در میان زنان جوان مسلمانی که فعالانه به دنبال هویت مسلمان هستند، بسیاری از آنها با تمام وجود تلاش کرده اند تا نقاب های خود را با تبدیل آن ها به کادو برای جلب رضایت خداوند و در عین حال از بدن خود در برابر تهمت ، «کمال» کنند.