مواد معدنی که سیب خشک دارا است

ویتامین ها و مواد معدنی موجود در  سیب خشک خانگی همچنین ریز مغذی های ضروری را فراهم می کند که به عملکرد طبیعی واکنش های بیولوژیکی و بیوشیمیایی در بدن کمک می کند.
به عنوان مثال، ویتامین‌های C و E موجود در سیب با اهدای معادل‌های هیدروژنی به رادیکال‌های آزاد که باعث پایداری آن‌ها و منجر به سم‌زدایی نهایی آن‌ها می‌شود، به کل پتانسیل آنتی‌اکسیدانی که به طور گسترده به میوه نسبت داده می‌شود، کمک می‌کند.
ویتامین‌ها همچنین در تبدیل فرم‌های اکسید شده سایر آنتی‌اکسیدان‌ها به حالت‌های کاهش‌یافته فعال خود شرکت می‌کنند. مواد معدنی پتاسیم و کلسیم معمولاً به ترتیب در مقادیر حدود 1.05-1.09 و 0.05-0.06 میلی گرم در گرم وجود دارند، در سیب خشک شکری تازه برای ارتقای سلامت استخوان ضروری هستند و می توانند خطر ابتلا به پوکی استخوان را کاهش دهند.
علاوه بر این، تجمع کلسیم در سیب همچنین به سفت شدن میوه و محافظت از دیواره سلولی آن در برابر عفونت های قارچی کمک می کند (اقدام و همکاران، 2012). اهمیت ماده معدنی کمیاب، روی، در رشد طبیعی بدن، رشد، سیستم ایمنی، و به عنوان یک کوفاکتور برای بسیاری از واکنش‌های متابولیکی کاتالیز شده توسط آنزیم به خوبی در ادبیات بررسی شده است.
با کمبود روی همچنان در کودکان کشورهای با درآمد متوسط ​​رواج دارد مصرف روزانه میوه سیب خشک شده حاوی حدود 3.6 تا 4.4 میکروگرم روی در هر 100 گرم سیب تازه کامل یا 1400 میکروگرم روی در هر 100 گرم سیب است.
تفاله (اسکینر و همکاران، 2018) می تواند راه طولانی در کاهش کمبود داشته باشد. اخیراً گزارش شده است که غلظت روی در سیب‌های وحشی ممکن است بیش از دو برابر بیشتر از سیب خشک شده ۱۴۰۱ کشت‌شده باشد که نشان‌دهنده تأثیر انتخاب بر تجمع روی در فرآیند اهلی‌سازی است.
  • منابع:
    1. “An apple a day keeps the doctor away”: The potentials of apple bioactive constituents for chronic disease prevention
  • تبلیغات: 
    1. قیمت عمده دیوارپوش اپوکسی
    2. رشد آویشن در آسفالت های کویر جن!
    3. مرگ دسته جمعی ماهی قزل آلا در دریا به خاطر پخش نفت
    4. قیمت جهانی کشمش تیزابی