نگرانی محققان برای استخراج سنگ

محققان با این وجود نگرانی خود را در مورد برخی از تأثیرات استخراج معدن ابراز می کنند. او می گوید: «عوامل دیگری نیز وجود دارد که باید در نظر گرفته شوند، مانند تأثیرات بر تنوع زیستی و شرایط بد کار در معادن معادن در برخی کشورها.

تمرین‌کنندگان بریتانیایی تا حدودی از مدل‌هایی از اروپای قاره‌ای استفاده می‌کنند. طاها به عنوان یک منبع الهام از کار Ensamble Studios نام می برد، یک شرکت اسپانیایی که 20 سال پیش مراکز فرهنگی را در بلوک های گرانیت خام و تخته سنگ مرمریت نما طراحی کرد.

در فرانسه معمار Gilles Perraudin بیش از 25 سال است که به دنبال رهبری فرنان پویون، پیشگام در این زمینه در سال‌های پس از جنگ جهانی دوم، بلوک‌های آپارتمان، ساختمان‌های عمومی و خانه‌های خصوصی را در  سنگ مرمریت سفید عظیم می‌سازد.

یک مرکز مطالعات موسیقی، سانتیاگو د کامپوستلا، استودیو Roland Halbe از جمله کارهای اخیر پرادین، یک بلوک آپارتمانی در سن کلر، لیون، و دیگری در پلان-ل-اواتز، ژنو است.

یکی دیگر از مطب های فرانسوی، Barrault Pressacco، یک بلوک آپارتمانی شش طبقه زیبا را برای خیابان Oberkampf، پاریس طراحی کرده است. به طور جداگانه، در منطقه 13 پاریس، روی یک بلوک آپارتمانی 19 طبقه کار می کند – معماران می گویند «تا آنجا که می دانیم، بلندترین ساختمان [مدرن] از سنگ ساختمانی محلات عظیم در فرانسه» که قرار است در سال 2025 تکمیل شود.

به گفته طاها، فرانسوی‌ها در تکنیک‌های استخراج معدن لازم برای تولید چنین سنگ ساختمانی طلایی پیشرو هستند. او درباره بریتانیا می‌گوید: «صنعت استخراج معادن در اینجا در سه نسل گذشته مهارت‌های لازم را کسب کرده و از ابزارها خارج شده است. تنها کاری که آنها در حال حاضر انجام می دهند این است که میز کار و کاشی آشپزخانه را درست می کنند.

  • منابع:
    1. The pros and cons of stone buildings
  • تبلیغات: 
    1. دستگاه لیوان کاغذی که همه را شگفت زده کرد!
    2. معجزه خوردن ماهی و خواص آن بر روی بینای
    3. دستگاه هموژن اصفهان تبریز تهران
    4. مردی که به خاطر کفش چرم ۲۰ سال به زندان افتاد