نیاز به استفاده از کود مرغی

 کودهای آلی که در غیر این صورت می توان آنها را کودهای آلی نامید. نیاز به استفاده از انرژی های تجدیدپذیر و کاهش هزینه های کوددهی محصولات باعث احیای استفاده از کودهای آلی در سراسر جهان شده است.
بهبود شرایط محیطی و بهداشت عمومی دلایل مهمی برای حمایت از افزایش استفاده از مواد آلی است. تقاضای فزاینده گوشت مرغ در سودان باعث پرورش بیشتر طیور شده است و اثرات متعاقب آن بر افزایش استفاده از ضایعات آلی (مانند کود مرغ) به عنوان کود پلیت مرغی یزد می باشد.
زباله های آلی حاوی مقادیر متفاوتی از آب، مواد مغذی معدنی، مواد آلی هستند.
در حالی که استفاده از ضایعات آلی به عنوان کود برای قرن ها در سراسر جهان در عمل بوده است و در زمان های اخیر هنوز هم این نیاز وجود دارد.
برای ارزیابی اثرات بالقوه کود مرغی بر عملکرد محصول و به ویژه ارزیابی سطوح کاربرد بحرانی. علاوه بر این، نیاز و استفاده از کود مرغی به دلیل محتوای بالای نیتروژن، فسفر و پتاسیم، بر استفاده از کود حیوانی دیگر غلبه کرده است.
به طور مشابه، پسماندهای آلی نیز توسط سازمان‌های مختلف زیست‌محیطی در سراسر جهان برای حفظ پایداری سیستم‌های کشاورزی مورد حمایت قرار می‌گیرند.
علاوه بر این، کود مرغی فرآوری شده در میان سایر فضولات حیوانی به دلیل غلظت بالای مواد مغذی درشت آن ترجیح داده می شود.
چشایر و همکاران (1986) افزایش سطح نیتروژن را از 40 – 60٪ و 17 – 38٪ نسبت به خاکهای شنی نورفولک و خاکهای لومی شنی سیسیل به ترتیب پس از استفاده از کود دامی ثبت کردند. بعلاوه استفاده از کود مرغی در خاک باعث افزایش غلظت نمک های محلول در آب در خاک می شود.
گیاهان مواد مغذی گیاه را به شکل نمک های محلول جذب می کنند، اما تجمع بیش از حد نمک های محلول (یا شوری خاک) رشد گیاه را سرکوب می کند. استفنسون و همکاران کود مرغی مایع را در حدود 11 دسی زیمنس بر متر در خاکهای لوم سیلتی برای محصولات حساس به شوری بسیار بالا گزارش کردند.
pH گلوله‌های کود مرغی خشک 7.9 است، با اکثر مواد مغذی موجود در این محیط در حالی که کاهش pH خاک (< 6.5) بر در دسترس بودن مواد مغذی برای گیاهان تأثیر می‌گذارد.
تولید علوفه برای تولید دام ضروری است زیرا آنها از یک جیره ضروری برای مراکز پرواربندی، دام های شیری و تولید طیور هستند.
محصولات زراعی را از بهترین ترکیب با سایر محصولات جعل کنید و از این رو حداکثر رضایت را برای مصرف کنندگان و حداکثر سود را برای عملیات مزرعه به ارمغان می آورد. در سودان، تولید علوفه برای تولید دام بسیار مهم است، زیرا سودان دارای تعداد زیادی ثروت حیوانی است.
چرای بی رویه مراتع طبیعی، گسترش کشاورزی دیم، آتش سوزی و خشکسالی باعث کاهش مراتع شد. تولید علوفه که تقریباً 74 درصد از کل نیاز سالانه خوراک دام را تأمین می کند.
برای بهبود تعادل فصلی خوراک دام، استراتژی جامع 25 ساله دولت در نظر گرفته شده است تا تولید علوفه سبز را از 4 میلیون تن در سال به تقریباً 9 میلیون تن تا سال 2027 افزایش دهد.
عمده محصولات علوفه غلات تحت آبیاری در سودان به طور محلی به عنوان علف سودانی “Abusabien” شناخته می شود.
(S. sudanense)، پیشگام ترکیبی (Sorghum bicolor XS. sudanense) و اخیراً ذرت (Zea mays L.) محصول علوفه انتخاب شده است.
در این مطالعه کود مرغی پلیت شده 25 کیلو سورگوم دو رنگ (L.)، Moench بود. این یکی از اعضای خانواده Poaceae است، قبیله آن Andropogonae است.
واریته تحت تیمار به صورت محلی علوفه در سودان نامیده می شود و به دلایل زیر به عنوان محصول اصلی علوفه غلات در سودان در نظر گرفته می شود:
  • منابع:
    1. Influence of Chicken Manure on Growth and Yield of Forage Sorghum (Sorghum Bicolor L.Moench )
  • تبلیغات: 
    1. گل رز قرمز بکارید و پولدار شوید
    2. کلاهبرداری عجیبی که با پرتقال اتفاق افتاد!!
    3. آیا در ظروف نخود بعد از مدتی کرم می بندد
    4. کولر هایی که می تواند میزان دمای خانه را ثبات برساند