پسته اصفهان که در گلوی نوزادی گیر کرده بود او را به کام مرگ کشاند

پسته ها مانند پسته اصفهان دارای محتوای غنی ویتامین B6 است که به محافظت از اعصاب و نحوه عملکرد آنها کمک می کند.

ویتامین B6 همچنین آمین ها را فعال می کند، مولکول هایی برای پیام رسانی در بدن. این به ترشح اسیدهای داخلی برای تسکین اعصاب کمک می کند.

ایمنی را تقویت می کند: ویتامین B6 به ایجاد گلبول های قرمز در بدن کمک می کند و طحال و لنف سالم تر را تضمین می کند.

همچنین به مبارزه با چندین نوع عفونت و دیگر رادیکال های آزاد کمک می کند. مصرف پسته همچنین به تقویت ایمنی کلی و در عین حال مبارزه بهتر با عفونت ها کمک می کند.

تولید هموگلوبین را افزایش می دهد: هموگلوبین مسئول انتقال اکسیژن در جریان خون است. ویتامین B6 تولید بهتر و سریعتر هموگلوبین را نیز تضمین می کند.

بینایی را تقویت می کند: مصرف پسته می تواند به تقویت بینایی کلی کمک کند. پسته دارای کاروتنوئیدهایی است که منابع عالی زآگزانتین و لوتئین هستند. آنها دژنراسیون ماکولا را کاهش می دهند و در عین حال بینایی را تا حد زیادی تقویت می کنند.

قدرت هضم را تقویت می کند: فیبر برای قدرت هضم بهتر مورد نیاز است. پسته حاوی فیبرهای سالم و نامحلول/محلول است.

آنها همچنین به دفع بهتر مدفوع و همچنین مبارزه با مشکلاتی مانند یبوست و اسهال که ممکن است به دلیل ضعف سیستم گوارشی رخ دهد، کمک می کنند.

التهاب را کاهش می دهد: پسته به کاهش سطح التهاب کلی کمک می کند. آنها دارای ویژگی های ضد التهابی هستند که به کاهش التهاب بدن از دیدگاه سلولی کمک می کنند. همچنین به بهبود سلامت کلی قلب کمک می کند.

کیفیت مو را افزایش می دهد: پسته همچنین با داشتن بیوتین به موهای براق‌تر، صاف‌تر و قوی‌تر کمک می‌کند. این ماده ارزشمند به کاهش ریزش مو کمک می کند و در عین حال تغذیه بیشتر موهای خشک را تضمین می کند.

برخی از عوارض جانبی شامل موارد زیر است:

مشکلات روده و گوارش
سطح فشار خون بالاتر
عفونت های آفلاتوکسین و سالمونلا
اختلالات کلیوی
افزایش وزن