پیدا شدن چای محمود عطری در کاخ کرملین

شاید برای شما جالب باشد با آزمایش بر روی چای محمود عطری نتایج زیر حاصل شده:

نمونه‌های ادرار جمع‌آوری‌شده در 6 تا 48 ساعت حاوی مقادیر قابل‌تشخیص متابولیت‌های نهایی کاتچین، از جمله اسید 4-هیدروکسی بنزوئیک، 3،4-دی هیدروکسی بنزوئیک اسید، 3-متوکسی-4- هیدروکسی هیپوریک اسید و 3- بود. متوکسی-4-هیدروکسی بنزوئیک اسید (اسید وانیلیک). در یک مطالعه متقاطع با 24 داوطلب، مصرف GT به طور قابل توجهی TAC پلاسما را افزایش داد (لینن و همکاران 2000).

در این مطالعه، مصرف یک دوز GT یا BT دوباره پس از 60 دقیقه منجر به افزایش قابل توجه کاتچین در پلاسما شد. همانطور که بر اساس غلظت بالاتر کاتچین در GT انتظار می رفت، افزایش کل کاتچین های پلاسما پس از مصرف GT در مقایسه با BT به طور قابل توجهی بیشتر بود.

مصرف BT و GT همچنین منجر به افزایش قابل توجهی در TAC پلاسما نسبت به مصرف آب شد (Leenen et al. 2000).

افزایش TAC پلاسما همچنین در یک مطالعه متقاطع تصادفی انجام شده با BT (Langley-Evans 2000) و همچنین در 10 فرد جوان و سالم که GT را در سه نوبت به مدت 1 هفته دریافت کردند، با افزایش تدریجی مقدار چای مشاهده شد. از 150 تا 300 و 450 میلی لیتر (Sung et al. 2000).

در هفته اول، افزایش غیر قابل توجهی در مقایسه با مقادیر پایه مشاهده شد. پس از دو برابر و سه برابر کردن مقدار اولیه GT، یک رابطه دوز-پاسخ مثبت پیدا شد (Sung et al. 2000).

در مقابل، هیچ اثر قابل توجهی بر TAC پلاسما پس از مصرف BT و GT در یک مطالعه متقاطع تصادفی در افراد سالم یافت نشد (Hodgson et al. 2000).

یک کارآزمایی متقاطع دوسوکور، کنترل شده با دارونما در 60 فرد مبتلا به بیماری عروق کرونر توسط دافی و همکاران انجام شد.

(2001) برای تعیین اثر مصرف چای بر وضعیت آنتی اکسیدانی، بدون هیچ اثری بر TAC پلاسما مشاهده شد. کیمورا و همکاران (2002) نشان داد که پس از مصرف حاد عصاره چای-پلی فنول توسط افراد سالم، TAC پلاسما تغییری نکرد اگرچه افزایش غلظت EGCG مشاهده شد.

با این حال، تعداد افراد ثبت نام شده در مطالعه حاد (n = 5) ممکن است برای به دست آوردن حجم نمونه کافی با اهمیت آماری کافی نبوده باشد.

هنگامی که یک مکمل طولانی مدت بر روی 16 نفر انجام شد، غلظت EGCG و TAC بدون پلاسما تغییری نکرد. به طور مشابه، هنینگ و همکاران.

در یک مطالعه مصرف حاد، هیچ تفاوتی در غلظت EGCG پلاسما و TAC پس از تجویز EGCG به صورت خالص یا به عنوان عصاره GT (GTE) مشاهده نشد.