گل آپارتمانی زاموفیلیا که بیش از 50 سال بدون آبیاری شاداب ماند

در حقیقت گل آپارتمانی زاموفیلیا (که بیشتر به عنوان گیاه ZZ شناخته می شود) یکی از مقاوم ترین گیاهان در اطراف است و برای هر شست قهوه ای یا والدین گیاهی مناسب است. نام مستعار آن، “ZZ plant” از حروف اول نام آن گرفته شده است.

در مناطق 9 و 10 رشد می کند، اما از شرق آفریقا سرچشمه می گیرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مناطق مختلف، می توانید نقشه منطقه سختی گیاه USDA را در اینجا بررسی کنید.

این گیاه متعلق به خانواده آروم است و با سایر گیاهان آپارتمانی محبوب مانند پوتوس و زنبق صلح مرتبط است.

گیاه ZZ همچنین به عنوان جواهر زنگبار، گیاه زی زی، گیاه زیزی یا به سادگی گیاه z شناخته می شود، گونه های بزرگتر به خوبی در گلدان های نزدیک درها و در گوشه های خالی می نشینند.

گیاهان کوچکتر کاملاً روی قفسه اداری یا میز کناری قرار می گیرند.

گیاهان ZZ یا همان زاموفیلیا معمولا در اتاق های انتظار و ساختمان های اداری یافت می شوند. بسیاری از مردم معمولاً آنها را با یک گیاه مصنوعی اشتباه می گیرند، زیرا برگ های سبز و مومی شکلی دارند.

آنها می توانند طیف وسیعی از شرایط رشد را تحمل کنند و حتی پس از هفته ها غفلت می توانند زنده بمانند. گیاهان ZZ می توانند تا پنج فوت رشد کنند، اما به طور معمول بین دو تا سه فوت می رسند.

اگر می خواهید گیاه ZZ خود را بکشید، واقعاً باید تلاش کنید! به عبارت دیگر، بسیار بادوام است.

اما حتی اگر گیاه ZZ می تواند غفلت های زیادی را تحمل کند، بهتر است اگر می خواهید رشد کند از آن مراقبت کنید. ادامه مطلب را بخوانید تا بدانید چگونه.

نور: گیاهان ZZ نور روشن و غیر مستقیم را ترجیح می دهند اما همچنان می توانند در شرایط کم نور زنده بمانند. این گیاهان حتی می توانند با نور درخشان و فلورسنت رشد کنند.

این یکی از دلایل اصلی است که چرا آنها یک انتخاب محبوب برای فضاهای داخلی بدون پنجره هستند. یک نکته کلیدی که باید به خاطر داشته باشید این است که گیاهان ZZ نور مستقیم خورشید را دوست ندارند.

قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید می تواند باعث سوختگی یا خشک شدن برگ ها شود. اگر این اتفاق بیفتد، باید گیاه خود را به مکانی سایه‌تر منتقل کنید تا زمانی که برگ‌های آن به حالت عادی و سبز خود شبیه شوند.